Aller au menu Aller au contenu
Design & Organisation
High level education
Design & Organisation
Design & Organisation

> Studies > Engineering degree

Data and digital economy - 4GMC16C1

A+Augmenter la taille du texteA-Réduire la taille du texteImprimer le documentEnvoyer cette page par mail cet article Facebook Twitter Linked In
  • Number of hours

    • Lectures : 7.5
    • Tutorials : 7.5
    • Laboratory works : -
    • Projects : -
    • Internship : -
    • Written tests : -
    ECTS : 1.5
Tests

Dossier à rendre (50% de la note) et un examen écrit (50% de la note)

Calendar

The course exists in the following branches:

  • Curriculum - Engineer student Master SCM - Semester 8
  • Curriculum - Engineer student Master PD - Semester 8
see the course schedule for 2021-2022

Additional Information

Course ID : 4GMC16C1
Course language(s): FR

You can find this course among all other courses.

Bibliography

ADEME (2018). « La face cachée du numérique », collection « Clés pour agir », ref. 8710
ARCEP, CGEIET, Agence du Numérique (2019). « Le baromètre du numérique »
Autorité de la Concurrence and Bundeskartellamt. (2019). «Algorithms and competition»
Autorité de la Concurrence (2020). «Concurrence et commerce en ligne», Les Essentiels
J. Cremer, Y.-A. de Montjoye and H. Schweitzer (2019). «Competition Policy for the digital
era», European Commission
The Shift project (2020). «Déployer la sobriété numérique»
UNCTAD (2019). « Digital Economy Report»

A+Augmenter la taille du texteA-Réduire la taille du texteImprimer le documentEnvoyer cette page par mail cet article Facebook Twitter Linked In

Date of update December 14, 2021

Université Grenoble Alpes